Pozycjonowanie strony internetowej. Czym jest i na czym polega?

Pozycjonowanie to słowo, które bardzo często możemy spotkać czytając w Internecie na temat tworzenia witryn www. O co w tym chodzi? Pozycjonowanie to różne działania, które mają na celu zapewnienie naszej stronie jak najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania po wpisaniu określonych fraz. Na czym ono polega? Czy jest przydatne?

Jak działa wyszukiwarka internetowa?

Wpisując w przeglądarkę wybrane frazy w wynikach pojawiają nam się różne wyniki. Na samym szczycie wyświetlanej listy możemy zobaczyć strony, które mechanizmy przeglądarki uznały za najlepiej pasujące do wyszukiwanych haseł. W pierwszej kolejności wyświetlają się wyniki oznaczone hasłem „Reklama”.

Są to linki sponsorowane, czyli linki do stron, dla których zostało wykupione w usłudze Google Ads (dawniej Google AdWords) lokowanie na samym szczycie listy w odpowiedzi na dane hasło. Poniżej zaś znajdują się tak zwane naturalne wyniki wyszukiwania. W większości znajdują się one tak wysoko na liście, gdyż są dobrze spozycjonowane. Kolejność wyświetlania tych wyników określa algorytm wyszukiwarki.

pozycjonowanie

REKLAMA:

Co ma wpływ na klasyfikację strony przez przeglądarkę?

Na to jak wysoko nasza strona pojawia się w wynikach wyszukiwania ma wpływ wiele czynników. Są to między innymi czynniki czysto techniczne, jak optymalizacja kodu strony do wymagań przeglądarki czy szybkość ładowania strony. Poza tym mamy działania wykonywane bezpośrednio na stronie, które mają duży wpływ na klasyfikację strony. Są to między innymi odpowiednio dobrane słowa klucze, zarówno w nagłówkach tekstów jak i w treści, częstotliwość dodawania nowych tekstów, a także oryginalność zamieszczanych treści.

Treści unikalne są o wiele wyżej kwalifikowane niż te skopiowane z innych stron. Co jeszcze ma wpływ na widoczność naszej strony? Linki zewnętrzne, czyli odnośniki do naszej strony z innych witryn, liczy się tutaj jednak nie tylko ich ilość, lecz też jakość. Algorytm wyżej ocenia linkowanie ze stron o dużej liczbie odwiedzających. Warto też pojawić się w mediach społecznościowych.

Czy warto zająć się pozycjonowaniem strony?

Zakładając stronę, zwłaszcza firmową, powinniśmy bardzo dużą uwagę przywiązać właśnie do pozycjonowania. Jeżeli uważamy, że jest to dla nas zbyt skomplikowane lub nie mamy czasu sami się tym zająć warto skorzystać z usług firm przeprowadzającymi działania z zakresu SEO. Dlaczego? Pośród setek podobnych stron jest trudno się wyróżnić. Tylko dzięki pozycjonowaniu często możemy się znaleźć na pierwszych stronach w wynikach wyszukiwania. Dzięki pozycjonowaniu z pewnością zyskany o wiele więcej odbiorców niż bez.